Úspešná konferencia ZRKS: Provízie, reklama, exporty

6.10.2017
Viac prednášok, viac informácií, vyššia odbornosť. V tomto duchu sa niesla septembrová konferencia ZRKS, ktorá sa konala dva dni v malebnom prostredí Prieval v okrese Senica. Príjemné sme spojili s užitočným a po prednáškach nasledoval oddych v podobe wellnessu, večere a preberania realitných tém pri víne.

Vedenie ZRKS pripravilo zaujímavé prednášky, čo bolo zrejme dôvodom, prečo sa tohtoročnej konferencie zúčastnilo viac realitných kancelárií. Niektorí majitelia si dokonca priviedli aj svojich maklérov, aby získali cenné informácie. Zároveň sa počet členov ZRKS medziročné zvýšil o takmer polovicu na 73 členov, čo tiež ovplyvnilo účasť. „Kombinácia týchto faktorov spolu s nízkou cenou pritiahla podstatne viac realitných kancelárií ako sme čakali. Konferencie ZRKS sa od ostatných líšia hlavne v motivácii usporiadania. Cieľom totiž nie je zisk, ale stretnúť sa a niečo nové sa dozvedieť, niekoho nového spoznať. Konferencia ZRKS nikdy nebola a ani nebude komerčný produkt, rovnako ako aj združenie samotné a to je najväčším lákadlom pre poctivých kolegov z brandže,“ uviedol predseda Správnej rady ZRKS Marek Šubrt. Dodal, že z rozhovorov po konferencii má dojem, že usporiadanie konferencií má zmysel a že z nečlenských realitných kancelárií zúčastnených na konferencii sa v blízkej dobe stanú členské.

Majitelia realitných kancelárií chválili výber prednášok, z ktorých si každý odniesol niečo prínosné pre svoj biznis. „Prednášky boli obsahovo veľmi kvalitné a zaujímavé. Usudzujem tak zo spätnej väzby účastníkov, ktorí sa vyjadrili, že väčšinu informácií pred konferenciou nevedeli a že sú zásadné pre ich podnikanie. Prednáška JUDr. Ficeka im umožnila napraviť chyby, ktorých sa dopúšťajú pri podpise zmlúv mimo prevádzkových priestorov, čo môže zachrániť províziu pred špekulatívnym klientom,“ zhodnotil Šubrt. Ten prednášal o možnostiach exportov cez API rozhranie. Ide o jednoduchý spôsob ako sa dajú ponuky exportovať na realitné portály a to bez toho, aby za export platili nejakému systému, prípadne boli obmedzovaní v tom, kde môžu inzerovať.
Odborná časť v prvý deň bola zakončená neformálnou večerou, pri ktorej sa nadväzovali nové kontakty a priateľstvá. Hotel ponúkol aj relax v podobe bazéna, wellnessu, krásneho okolia a výbornej večere vo vínnej pivničke, kde prebiehala nielen výmena názorov a skúseností z realitného sveta, ale aj zaujímavé historky, ktoré túto prácu neobchádzajú.
Druhý deň sa niesol v duchu marketingu a realitné kancelárie sa dozvedeli od profesionála Jakuba Gombára zo spoločnosti Invelity ako na reklamu na Facebooku a Google. Je to zdroj niekoľkých miliónov potenciálnych klientov zo Slovenska, ktorý v dnešnej dobe ignorovať znamená pripraviť sa o veľkú časť obratu. Posledná prednáška prezidenta ZRKS Mateja Kuchariča veľmi interaktívnou a vtipnou formou priniesla obraz o tom, ako (ne)nabrať exkluzívnu zmluvu a otvorila diskusiu, čo pri naberaní ponúk nepodceniť. „Ja osobne som si odniesol z konferencie veľa nových informácií, či už z realitného práva, IT sveta, ale aj praktických informácií, ktoré mi pomôžu lepšie vykonávať realitnú činnosť. Navyše, som získal aj nové obchodné príležitosti, ktoré mi priniesla práve komunikácia s účastníkmi konferencie,“ povedal M. Kucharič.

Výsledky ankety:
Po konferencii ZRKS sme účastníkom zaslali elektronický dotazník, z ktorého vyplynulo, že sa na konferenciu rozhodli prísť kvôli nadväzovaniu kontaktov a zaujímavému programu. Najviac ocenili príspevok o ochrane provízií pri podpise zmluvy a možnosťami reklamy na Google a Facebooku. V tesnom závese skončili prednášky - naberanie exkluzívnych ponúk a exporty cez API rozhranie. V dotazníku až 90% realitných kancelárií uviedlo, že je spokojných s inzerciou na portáli ZoznamRealit.Sk a zároveň poskytli rady a nápady ako spoločný portál realitných kancelárií propagovať v budúcnosti. Ďakujeme!

Členovia ZRKS

Realitné kancelárie, vybudujme si svoj portál!

Nepotrebujeme od vás peniaze, dokonca nemusíte byť ani členom ZRKS, stačí ak si osvojíte myšlienku, že realitné kancelárie by mali mať svoj vlastný realitný portál, kde sú ceny inzercie garantované v stanovách. Prestaneme byť závislí na dobrej vôli komerčných portálov s nestabilnou cenovou politikou a obmedzeniami v exportoch.

Chcem pomôcť!

Novinky